Hittade en sån här lista

1. Vilken TV-serie var den första du verkligen förälskade dig i?

Andra Avenyn. Det var så himla bra och var så ledsen när det slutade. Har alltid gillat Grey's Anatomy också.

 

2. Vilken TV-serie såg du senast där du såg vartenda avsnitt (säsong)?
Håller på med Modern Family just nu men det var Supernatural. Såg alla 10 säsonger på en månad... haha...

 

 

3. Vilken TV-serie gav du senast upp att titta på? (utan att se klart säsongen)

Kommer inte ihåg. Men jag och min syster började se på Veronica Mars men sedan slutade vi, vet dock inte varför då det var ganska bra.

 

4. Av vilken TV-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna?

New Girl.

 

 5. Vilken är din favorit då det gäller tecknade/animerade serier?

Avatar: The Last Airbender. Utan tvekan.

 

 

6. Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty pleasure"?

Ehh ingen aning.

 

7. Vilken är din alla tiders favorit TV-seriekaraktär?

Chuck Bass (Gossip Girl) Cristina Yang (Grey's Anatomy) och typ alla i New Girl??? Jättesvårt att bara välja någon enstaka karaktär.

 

 

8. Vilken TV-seriekaraktär påminner mest om dig?

Om det finns en snäll och en elak karaktär, säger alltid Amanda och jag att jag är den elaka. Så ja, de elakare karaktärerna, haha.
Kan även relatera till de flesta karaktärerna i New Girl.   

 

9. Vilken TV-seriekaraktär liknar du vid en förälskelse, din största TV-crush?

Alltså jag måste nog säga Chuck Bass från Gossip Girl, utan honom hade serien inte varit i närheten så bra. Han är bäst.
Måste även säga att Sofia Vergara's roll som Gloria i Modern Family är helt underbar.

 

 

10. Vilken är din favoritinledningslåt eller vinjett?

Jag vet inte hur många gånger jag och Amanda sett Avatar och pratat med i introt med dramatiska röster, så det blir en av mina favoriter!
Doctor Who's tidigare intron gillar jag också väldigt mycket.

 

 11. Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa?

New Girl.

 

12. Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa?

Grey's Anatomy. Är en av de serier som är högst upp på min lista.

 


 

13. Vilka serier/Vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett?

Många. Till exempel HIMYM, Vänner. Lost vill jag också se.

 

14. Vilka serier/Vilken serie tjatar du på folk om att de måste se?

Doctor Who har jag tjatat på många folk om. Sen typ hälften av serierna jag sett till Amanda, haha.

 

15. Vilken film, bok, saga, händelse etc. vill du mest av allt att det blir en TV-serie av?

Ingen aning, kommer inte på någon speciell nu.

 

16. Vilken TV-seriescen får dig alltid att brista ut i gråt?

Ehhh finns för många. Torchwood har alltid lyckats, Nån scen med Chuck. Kommer även specifikt ihåg scenen när Amy och Rory i Doctor Who lämnar serien, jag och Amanda satt helt tysta och sedan när vi kollade på varandra började vi störtgrina. Stabilt.

 

 

 17. I vilken TV-serievärld skulle du helst vilja leva?

Avatar! Tänk vad coolt med all bending! Vet dock inte vilket element jag skulle velat ha.
Jag hade gärna flyttat in med New Girl-gänget också. Eller resa runt med Winchester-bröderna i Dean's impala. (◔‿◔✿)

 

image

 

18. Vilken TV-seriescen fick dig att fullständigt falla av stolen, tänk cliffhangers etc.?

Säsongsavslutning 4 av Torchwood. År 2011. OCH DET KAN TA ÅR INNAN SÄSONG 5??? OM DET ENS BLIR EN TILL SÄSONG???

 

19. Vilken TV-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta TV-serie du sett?

Serier med dåliga skådespelare klarar jag inte av, man kan inte leva sig in i serien på samma vis då.

 

20. Vilken nedläggning sörjer du mest över? (alt. Vilken TV-serie saknar du mest?)

Avatar: The Last Airbender/Legend of Korra. Så sorgligt att det inte blir något mer, så himla bra serie.
Saknar även Gossip Girl, Buffy, Happy Endings och The Carrie Diaries. Mysiga serier.

 


△ Josäfin Andersson

Så bra inlägg, kanske snor listan av dig haha! :D

Svar: Gör det du :D
Elin Ringqvist

2015-04-01 · 10:39:59
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: